افسانه های سئو
نوشته شده توسط : علیرضا نیاکی

گوگل از سئو متنفر است

برای برخی از ما ممکن است این حس القا شود، در صورتی که گوگل بار‌ها اعلام داشته است که "سئو می‌تواند در یافتن یک سایت مناسب و دسته‌بندی آن‌ها به گوگل بسیار کمک کرده و نوعی تعامل و همکاری داشته باشد که در صرفه‌جویی زمان برای گوگل بسیار مفید خواهد بود" و یا بار‌ها پیش آمده که شرکت گوگل راهنمای آموزش سئو را ارائه داده است و تمام صاحبین مشاغل آنلاین و اینترنتی را به استفاده از آن تشویق کرده است.

در واقع چیزی که گوگل از آن متنفر است استفاده از سئو جعلی و یا Black SEO است: نوعی سئو که به قصد فریب دادن موتور‌های جستجو، برای معرفی سایت به کاربران از قواعد سئو استفاده می‌شود اما عناوین، محتویات و کلمات کلیدی ربطی به رسالت کاری سایت ندارد. هرچند تمایز سئو واقعی از سئو دروغین همچنان برای گوگل و کاربران دشوار است اما چنانچه سایتی با این عمل توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی شود به شدت تنزل رتبه خواهد داشت.

سئو مرده است زیرا اکنون گوگل پاسخگوی سوالات ماست

این قابلیت که گوگل قبل از معرفی سایت‌ها و لینک‌های مورد نیاز کاربرانش،  ابتدا به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد برای متخصصین سئو بسیار هراس اور است. این مسئله حتی زمانی ترسناک‌تر می‌شود که گوگل به شخصه در رابطه با اطلاعات عمومی مانند آب و هوا، نرخ اوراق بهادر، وام مسکن و یا متن آهنگ و ترانه نیز اطلاعاتی را ارائه دهد. بنابراین بنظر می‌رسد که گوگل قادر است تا تمام مدل‌های تجارت‌های آنلاین را بهم بریزد.

لازم نیست برای جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین دلهره‌ای داشته باشید زیرا:

بر اساس تحقیقات MozCast گوگل در حال حاضر تنها قادر است تا برای 4% از سوالات کاربرانش به تنهایی پاسخگو باشد و تحقیقات Stone Temple نیز نشان داده است که 74% از جواب‌های گوگل به کاربران از طریق معرفی و یا اشتراک‌گذاری لینک‌های دیگر سایت‌ها است، ضمن این‌که مدارکی نیز گواهند که حتی با وجود ارائه اطلاعات توسط گوگل، کاربران همچنان برای تکمیل اطلاعاتشان به سایت‌های پیشنهاد شده نیز نگاهی می‌اندازند. 

سئو سراسر حقه و ترفند است

استفاده از حقه و ترفند در سئو چیزی است که متخصصین آن‌را حرفه‌ای ندانسته و گوگل نیز به موجب آن صاحبین سایت‌ها را جریمه رتبه‌ای خواهد کرد. مطمئنا این طرز تفکر به این علت است که اولین چیزی که طراحان سایت یا صاحبین کسب‌و‌کار‌های آنلاین از سئو می‌شنود "ثبت کلید‌واژه‌های کاربردی در تگ‌ها" است. اما این قانون همه چیز درمورد سئو نیست. سئو واقعی یعنی خلق محتویات خلاقانه. تلاش و تمرین برای افزایش آگاهی در رابطه با موضوع و خدمات ارائه داده شده و تولید محتوای منحصر بفرد و کامل بطوری‌که کاربر پس از ترک سایت نیازی به تحقیقات بیشتری نداشته باشد و جواب تمام سوالاتش را دریافت کرده و یا نیازش را نسبت به تهیه یک کالا فراهم آورد، ضمن این‌که به واسطه سئو به موتورهای جستجو نیز برای آنالیز و ارزیابی سایت‌ها کمک خواهد شد.

هر یک از اقدامات سئوی واقعی، به خودی خود ارزشمند است و به هیچ وجه منافاتی با حقه و نیرنگ ندارد.

PageRank toolbar

این نوارابزار راه حلی فوق‌العاده نوآورانه است که به گوگل اجازه می‌دهد تا محبوب‌ترین و مشهور‌ترین وب‌سایت‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را به کاربران معرفی نماید. علی‌رغم آنچه که مردم می‌پندارند PageRank همچنان یکی از الگوریتم‌های گوگل است و قدرت ساخت الگوریتم‌های پیشرفته‌تر برای آنالیز سایت‌ها را به گوگل می‌دهد. اما چرا این نوارابزار به یکی از ایرادات افسانه‌ای سئو تبدیل شده است؟ به این دلیل که PageRank هرگز دیگر آپدیت نشد و نسخه جدیدی نیز از آن ساخته نشده است و به آسانی نیز قابل دستکاری است. متاسفانه گوگل نیز از این نوارابزار صحبتی نمی کند. 

فعالیت در صفحات اجتماعی تاثیری بر سئو ندارد

گوگل بار‌ها گفته است که "از لایک‌های فیس‌بوک و یا آکانت توئیتر برای رنک‌بندی سایت‌ها استفاده نمی‌کند" به همین علت بسیاری از اشخاصی که با سئو کار می‌کنند می‌پندارند که استفاده از صفحات اجتماعی برای بهینه‌سازی سایت‌ فایده‌ای ندارد. این فرضیه تا حدودی درست است، اما چرا تا حدودی؟

درست است که گوگل از لایک‌های فیس‌بوک و یا آکانت توئیتر برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده نمی‌کند اما از طرف دیگر موفقیت در صفحات اجتماعی می‌تواند اثر فوق‌العاده زیادی بر سئو سایت بگذارد. صفحات اجتماعی به معرفی آدرس سایت‌ها به کاربران از دو طریق کمک خواهند کرد:

  • پراکنش محتویات از طریق اشتراک گذاری لینک‌ها
  • ارائه و معرفی صفحاتی که از دسترس موتور‌های جستجو دور مانده است

فعالیت در صفحات اجتماعی محتویات شما را درست جلوی چشم کاربر قرار می‌دهد و موجب اشتراک‌گذاری مطالب شده و این سیکل، افزایش بازدیدکنندگان سایت را به دنبال خواهد داشت. همه این اثرات ثانویه می‌تواند به طور چشم‌گیری موجب ترقی سئو ساییتان شود

 





:: برچسب‌ها: سئو سایت , سئو و بهینه سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: